دولت عشق
دولت عشق
سیاسی-اقتصادی -اجتماعی

تغییر مواضع مطهری در عرض 2 سال

جای سوال دارد


وی در ادامه به مواضع متناقض علی مطهری قبل و بعد از ورود به مجلس ‌اشاره و تصریح کرد: آقای مطهری برای شکل‌گیری اعتماد مردم، باید صریح‌تر و شفاف‌تر موضع‌گیری کند. آقای مطهری در سال 86 در لیست جبهه متحد اصولگرایان و اضلاع حامیان دولت قرار گرفت یعنی همه مانیفستي را که ارائه شد، قبول کرد و پذیرفت. یا آن زمان ‌اشتباها در لیست اصولگرایان مجلس هشتم قرار گرفت یا اینکه بعد از آن احساس کردند آنان صلاحیت لازم را نداشتند. عضو جبهه متحد اصولگرایان در ادامه همین موضوع خطاب به مطهری گفت: شما نمی‌توانید بگویید با همه هستم، در سپهر سیاسی کشور، حد و مرزها مشخص است. اینکه در سال 86 در لیست جبهه اصولگرایان قرار بگیرید و حمایت جدی از احمدی‌نژاد داشته باشید و رویکرد شما عوض شود و در سال 88 مواضع دیگری از شما شاهد باشیم، جای سوال دارد. علی مطهری نیز در پاسخ به این انتقاد بذرپاش تصریح کرد: در سال 87 در ليست حاميان دولت قرار گرفتم كه اتفاقي بود و به‌زور خود را تحميل نكردم. آقاي مصلحي، رئيس ستاد سالگرد شهيد مطهري بود كه وقتي متوجه شد من مايلم كانديدا شوم، ايشان مطرح كردند و در ليست متحد قرار گرفتم و خودم هيچ اصراري نداشتم. راه‌اندازی جبهه صدای ملت از سوی مطهری و دوستانش که پس از اعلام لیست جبهه متحد صورت گرفت، محور دیگر سخنان بذرپاش در این مناظره دانشجویی بود. وی خطاب به مطهری تصریح کرد: شما تا دقیقه 90 صبر کردید که در لیست جبهه متحد اصولگرایان باشید اما زمانی که این اتفاق رخ نداد، جبهه دیگری به نام «صدای ملت» تشکیل دادید، یا شما عوض شدید یا صحنه سیاسی کشور تغییر کرده که شما جبهه دیگری را راه‌اندازی کردید البته این حق شماست ولي شما باید شفاف مشخص کنید که سال 86‌ اشتباه بود یا سال 90 احساس کردید که باید جبهه «صدای ملت» تشکیل شود. عضو جبهه صدای ملت خاطرنشان کرد: صداي ملت نيز كه ايجاد شد بحث آن از چند‌ماه قبل شروع شده بود ولي نمي‌دانستيم كه آن را چه وقت اعلام كنيم، وقتي جبهه پايداري به جبهه متحد نپيوست، بقيه گروه‌ها هم جایز دانستند كه خود وارد انتخابات شوند. اگر اسم من در ليست جبهه متحد قرار مي‌گرفت، شايد من خودم متولي صداي ملت نمي‌شدم. کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم در بخش دیگری ازسخنانش به انتقاد از مواضع متناقض مطهری درباره هاشمی‌رفسنجانی پرداخت و خطاب به مطهری گفت: شما در سال 85 موضع شدیدی علیه هاشمی‌رفسنجانی می‌گیرید و در سال 89 و 90 موضع حمایتی از هاشمی اتخاذ می‌کنید، این قابل قبول نیست.



دفاع مطهری از هاشمی سیاسی است


بذرپاش در همین زمینه به بیان مثالی درباره مواضع متناقض مطهری درباره هاشمی‌رفسنجانی و خانواده‌اش پرداخت. وی گفت: آقای مطهری چطور در سال 79 در روزنامه کیهان دخالت اقوام هاشمی در تمام شئون سیاسی را درست نمی‌داند. زمانی که دولت دوم خرداد حاکم است، آقای مطهری نسبت به هاشمی انتقاد می‌کند؛ آقای مطهری صحبت‌های مطرح شده در مناظره احمدی‌نژاد و موسوی را بحران می‌داند اما باید به این سوال پاسخ داد که آیا واقعا همه منتظر بودند مطلبی در تلویزیون مطرح شود که همه چیز به هم بریزد؟ بالاخره شما یا از هاشمی‌رفسنجانی دفاع می‌کنید یا او را رد می‌کنید. شما قبلا هاشمی‌رفسنجانی را رد کردید اما امروز از او دفاع کردید. این کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم در بخش دیگری از سخنانش نسبت به مقاله علی مطهری در انتقاد از اعتراض عده‌ای به حسن خمینی در مراسم سالگرد امام، انتقاد کرد و گفت: آقای مطهری در مقاله‌ای درباره اعتراض عده‌ای به حسن خمینی، آن را به هلهله عده‌ای در سپاه عمر سعد مقابل نوه امام تشبیه کرد. در حالی که جوانانی به حسن خمینی در آن روز اعتراض کردند. وی بر همین اساس از مواضع علی مطهری درباره فائزه هاشمی انتقاد کرد و گفت: ‌بالاخره شما یا عملکرد فائزه هاشمی را قبول دارید یا نه، عده‌ای به فائزه هاشمی اهانت کردند که بسیار کار غلطی بود اما شما نسبت به جوانانی که در کف خیابان‌ها حضور داشتند، هیچ مطلبی نگفتید، به نظر می‌رسد عملکرد شما بسیار سیاسی و فاصله شما با پدرتان زیاد است.

بذرپاش تاکید کرد: شهید مطهری حق‌ترین مواضع را در کشور اتخاذ می‌کرد ولی موضع شما نسبت به دولت کاملا سیاسی بود و شما باید مشخص کنید که یا از هاشمی‌رفسنجانی دفاع می‌کنید یا او را رد می‌کنید، جبهه‌ای که برای خودت تشکیل دادی به نام «صدای ملت» کاملا سیاسی است، شما بسیار مواضع بسته‌ای در حوزه فرهنگی دارید اما مواضع فائزه هاشمی‌رفسنجانی در حوزه فرهنگی باز است؛ شما نامه سرگشاده می‌زنی که چرا به فائزه هاشمی اهانت شد، چرا که شما از یک مقطعی به بعد احساس کردی بیان این حرف‌ها خوب می‌گیرد و شروع به مطرح کردن آن کردی. اینکه شما وقتی فضا را اینگونه دیدی این طرف میدان بایستی و وقتی فضا به نحو دیگری شد آن طرف، این درست نیست. علی مطهری اما درباره مواضعش درباره هاشمی گفت: من از ورود نزديكان هاشمي به بخش‌هاي اقتصادي انتقاد كردم و گفتم اين به صلاح كشور نيست اما نه تهمت دزدي زدم و نه خواستم كه آبروي كسي را ببرم، هر كس ديگري هم اگر رئیس‌جمهور باشد اينكه نزديكانش در سمت‌هاي اقتصادي باشند، درست نيست. بیان برخی اقدامات تامل‌برانگیز مطهری در مجلس، محور دیگری بود که بذرپاش در سخنان خود به آن پرداخت: «‌ما در مجلس شهید مدرس و شهيدعبدالحمید دیالمه می‌خواهیم، اگر می‌خواهید مانند آنان باشید دفاع‌تان از طرح دانشگاه آزاد را چگونه توجیه می‌کنید؟ اگر می‌خواهید مانند آنان باشید چرا با طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان مخالفت کردید؟ چگونه این موارد را توجیه می‌کنید؟ یعنی شما مخالف نظارت هستید و می‌خواهید از هر قید و بندی آزاد باشید؟ شما 4 سال نماینده مجلس بوده‌اید، چه طرحی را در این مدت دنبال کرده و به سرانجام رساندید جز انحصار موسسه شهید مطهری؟! شما پای انحصار موسسه شهید مطهری ایستادی و آن را برای خودت مادام‌العمر کردی». بذرپاش افزود: اینکه شما می‌گویید کسانی که در حرم امام به سید‌حسن اعتراض کردند، رفیق‌های ما بودند، آیا کسانی که در فتنه 88 حضور داشتند، رفقای شما نبودند؟! توهین شما به آقای کوچک‌زاده هم توهین است و باید بدانید که همه بندگان خدا نزد او ارج و قرب دارند و آیا کار شما را باید مشفقانه و در راستای انقلاب قلمداد کرد؟! کیان نظام در سال 88 به خطر افتاد اما شما هیچ مطلبی بیان نکردید اما زمانی که به فائزه هاشمی اهانت شد، نامه سرگشاده صادر کردید!



اموال دانشگاه آزاد جزو حقوق مردم نیست؟


مهرداد بذرپاش همچنین با تاکید بر اینکه آقای مطهری باید بالاخره مشخص کنی که اصلاح‌طلبی، وسطی یا اصولگرایی، خاطرنشان کرد: دی‌ماه 86 هنگام ثبت‌نام اعلام کردید به خاطر خطر اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس هشتم حضور یافتی اما امروز دو آتشه سنگ اصلاح‌طلبان را به سینه می‌زنی، همانقدر که توهین به فائزه هاشمی بد است آیا بالا کشیدن 200 یا 300 هزار میلیارد تومان (اشاره به طرح وقف اموال دانشگاه آزاد) حق مردم بد نیست؟ اگر آنجا موضع‌گیری می‌کنی، در اینجا هم باید موضع‌گیری کنی، آیا این مساله به اندازه توهین به فائزه هاشمی جای موضع‌گیری نداشت؟! وی در بخش دیگری از سخنانش از موضوع طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان سخن به میان آورد و تصریح کرد: شما با طرح نظارت مجلس بر امور نمایندگان مخالفت نکردی، من می‌گویم موافقت کردی. آقاي مطهري بهتر است یک مصاحبه محکم درباره دانشگاه آزاد انجام دهی و صریحا اعلام کنی که طرح وقف اموال دانشگاه آزاد را قبول نداشتي، صریح بگویید تا مردم بدانند، بالاخره هر کسی باید از کسی دفاع کند، شما از هاشمی‌رفسنجانی دفاع کنید. کاندیدای جبهه متهد در انتخابات مجلس نهم همچنین به مواضع علی مطهری در فتنه 88‌ اشاره و تصریح کرد: در فتنه 88 شما گفتید از مناظره احمدی‌نژاد با موسوی بود که اتفاقاتی در کشور رخ داد در حالی که خود فتنه‌گران اعتراف کردند که این کارها را انجام دادند و برنامه‌ریزی‌هایی داشتند، خود رژیم صهیونیستی می‌گوید آن زمان حضور داشته آن وقت شما می‌گویید فتنه از مناظره موسوی با احمدی‌نژاد اتفاق افتاد، شما می‌خواهید استفاده سیاسی داشته باشید و از آنجا که امروز سیاست در زدن دولت است، بزن خوب می‌زنی! وی با تاکید بر اینکه موضع بنده نسبت به دولت مشخص است، گفت: آیا هر چه را که نسبت به دولت بیان کردید، از روی نگاه خیرخواهانه بود، طرح سوال از رئیس‌جمهور را هم که به راه انداخته‌اید می‌دانید که سیاسی است، اجازه دهید دادگاه تخلف 3 هزار میلیاردی برگزار شود آن زمان مشخص می‌شود که ته 3 هزار میلیارد تومان به چه کسی می‌رسد، همانطور که ته دانشگاه آزاد هم مشخص شد به چه کسی رسید، لااقل همین جا مطلبی بگو تا مشخص شود که علی مطهری آزاد است.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ سه شنبه 2 اسفند 1390برچسب:خبر-هاشمي-مناظره, توسط محمد